Календар
«    Февраль 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
Популярні новини
    Опитування

    Ні
    Так
    Раніше вчився
    Хочу навчатися


    » Екологічне виховання


    Екологічне виховання молодших школярів

    (з досвіду роботи вчителя початкових класів Дібрівної Т.О.)

    І пташка, і метелик, і людина
    Сплелися у вінок. Ім’я йому – ЖИТТЯ.
    Одна у них Земля, одна родин,
    І вічність в них одна, і небуття.
    Ж. Маценко


    Екологічна освіта в початковій школі передбачає виявлення закономірностей розвитку довкілля, формування знань про екологічні зв’язки , сприяє розкриттю естетичного, пізнавального, оздоровчого, практичного значення взаємозв’язків людини і природи.
    Людство переживає надзвичайно критичний період своєї історії – період небаченого досі, загрозливого для існування цивілізації зростання низки негативних факторів: змін у природі, деградації людської моралі, поширення хвороб, голоду, злочинності, агресивності, зростання до критичного рівня конфлікту між техносферою і біосферою.
    Охорона навколишнього середовища – актуальна і багатогранна екологічна та соціально-економічна проблема.
    Наша країна моє давні природоохоронні традиції, що свідчать про мудрість народу, який споконвіку глибоко розумів життєдайне значення природи.
    У міжнародних документах значна увага приділяється екологічній культурі і свідомості, проінформованості людей про екологічну ситуацію.
    Молодший шкільний вік сприятливий для розвитку в учнів основ екологічної культури. Пізнання навколишнього світу починається з накопичення чуттєвого досвіду, матеріалу, який осмислюється. Учням початкових класів важко уявляти незнайомі явища природи. Виховуючи у дітей бережливе ставлення до природи я поставила перед собою декілька завдань:
    - Сформувати систему знань про природу;
    - Пояснити взаємозв’язки і взаємозалежності , що існують у природі;
    - Сформувати позитивне ставлення до природи;
    - Навчити норм поведінки у природі;
    - Зацікавити, щоб у дітей було бажання берегти і охороняти природу.
    Розв’язувати ці завдання можливо на кожному уроці, а найкраще на уроках природознавства і на виховних годинах. До уроків природознавства діти готуються з задоволенням, але їм більше подобається брати участь у виховних заходах, екскурсіях тощо.
    Ще у першому класі, на першому уроці природознавства діти одержали пам’ятки «Будь природі другом». Зміст цієї пам’ятки нагадуємо перед кожним виходом у природу, перед канікулами.
    Мною було проведено багато заходів на екологічну тематику:
    - Заочна подорож екологічним експресом « Краса землі моєї України»
    - Екологічне свято «Цілющі скарби рідної Землі»
    - Екологічні ранки «Світ зелений наш нехай живе», «Знай, люби, бережи»
    - Свято зустрічі птахів
    - Екскурсії у природу
    - Бесіди про користь природи…
    - Екологічний проект «Тварини – жителі планети Земля»
    Виховувати у дітей почуття любові до природи треба разом з батьками. Було проведено батьківські збори на теми: « Виховання у дітей любові до природи», «Екологічне виховання дітей у сім’ї »…
    Усі форми екологічного виховання треба застосовувати комплексно, що отримати позитивний результат.